Rob Severein

Rob heeft het zeldzame talent om rond een merk een eigen wereld te creëren. Een dynamisch en vitaal universum met eigen vormen, beeldtaal, kleuren en symbolieken. Hij brengt merken tot leven en benadrukt de eigenschappen die het merk onderscheiden van de grijze middelmaat. Rob is een perfectionist en een estheet. Zijn werk is herkenbaar aan de hoge artistieke kwaliteit, aandacht voor details en puntgave executie.

 

In direct contact met de opdrachtgever komt Rob het best tot zijn recht. Hij houdt van sparren, doorvragen en discussiëren om zo tot de essentie en de roots van een merk te komen. Pas als hij voelt waar het merk vandaan komt en waar het naartoe wil, gaat hij aan de slag.

 

Rob is op een prettige manier eigenwijs. Hij heeft sterke overtuigingen over wat goede en slechte communicatie is. Over wat wel en wat niet bij een merk past. Hij gaat geen discussie uit de weg zolang het cultiveren van het merk maar centraal staat.

 

Tijdens zijn loopbaan werkte Rob voor gerenommeerde bureaus als Ogilvy en Proximity (tegenwoordig onderdeel van FHV/BBDO). In 2004 was hij medeoprichter van het zeer creatieve en hoogst succesvolle bureau &KoenseSeverein.

 

Merken als Hertog Jan, Citroën, AEGON, Terschelling, Felix kattenvoeding, Ben, en– meest recent – KETEL 1, Avans Hogeschool en Beter Horen hebben veel aan Rob en zijn inspanningen te danken. Hij is thuis in de analoge en digitale wereld. In print, op radio en tv. Rob is voor zijn werk bekroond met nationale en internationale prijzen als ADCN, Effie, Esprix, Cannes Lions, etc.

 

Pieter Burgman, strateeg en copywriter

5 september 2018

Ketel 1 Matuur. Een product innovatie.

Een nieuw product in het jeneverschap.       Van idee tot betekenisvolle propositie. C... Lees meer

5 september 2018

KETEL 1. Een verhaal apart

Een 360° merk- en activatiecampagne.       In elke fles KETEL 1 jenever schuilt wel e... Lees meer

5 september 2018

DAKA by Intersport

DAKA. by Intersport. Style is never out of fashion. ... Lees meer

5 september 2018

Avans Hogeschool. Don’t follow. Lead.

Een crossmedia campagne     Een nieuw merkverhaal, een nieuwe campagne. Voortaan werft Avans H... Lees meer

5 september 2018

Beter horen begint met Beter Horen.

Beter horen begint met Beter Horen. Een nieuwe campagne, een ander geluid. &... Lees meer

5 september 2018

Hertog Jan Karakter en Weizener

Product innovaties.     VAN IDEE TOT BETEKENISVOLLE PROPOSITIE. Communicatie is meer dan al... Lees meer

5 september 2018

AEGON Gezond Werkplan

De wil van Dave Deutsch. En alles wat ertussen kwam.     Veranderingen in de wetgeving rondom... Lees meer