Raymond Oostveen

De naam is Raymond Oostveen (1971, Utrecht). Inmiddels al 20 jaar werkzaam als creative voor merken mensen en media. Ooit ben ik het reclame vak ingerold als art director bij JWT en heb inmiddels gewerkt voor alle grote netwerk bureaus als BBDO, Y&R, Ogilvy etc. Verder heb ik naast het reclamevak altijd gewerkt voor andere sectoren in de media zoals broadcasters, mediabureaus maar bijvoorbeeld ook voor artiesten. Hierdoor heb ik een geheel eigen kijk en manier van werken ontwikkeld met altijd als uitgangspunt de vraag hoe je mensen kunt bewegen.

Tegenwoordig noemen ze dat activatie. Activatie van consumenten en van media. Dat betekent niet alleen kijkt naar wat een merk te vertellen heeft, maar vooral hoe het publiek zó gestimuleerd kan worden dat deze actief met de boodschap omgaat. Verder kijken dan de overvolle conventionele kanalen die adverteerders inzetten. We kunnen mensen niet langer behandelen als consument.

Na 20 jaar te hebben gewerkt in de reclame en media ben ik er van overtuigd dat je in dit vak een bovenmatige interesse moet hebben voor mensen, naar ze moet luisteren en moet kijken wat ze beweegt. Pas dan kun je hun interesse wekken en ze activeren door met ze mee te doen. Of het nu gaat om een campagne voor een merk, tv zender of artiest, het gaat altijd om het publiek of dat nu consumenten kijkers luisteraars of fans zijn. Zo wordt ieder project een avontuur en zorgt het voor leuke herinneringen en grappige anekdotes. En daar doe ik het voor!

De avonturen waar ik nog met veel plezier aan terug denk zijn:

De Europese lancering van de nieuwe MINI
De brainstormavonden bij BNN
De Unilever campagne Robijn doet de was bij…
De zoektocht naar de verdwenen Mieke Telkamp
Het bedenken van Roel van Velzen.

4 oktober 2018

Vrede. wie durft?

OmPaxpapier  //KERSTACTIE MET EEN BOODSCHAP Kerst lijkt vooral een feest van geven te zijn geworden. PAX wil ... Lees meer

17 oktober 2017 bericht

Een klus om je vingers bij af te likken

Het is altijd een feest om met klanten te werken die net zo gepassioneerd zijn als wij. Dat kunnen we best zeggen over onze culinaire vrienden van ... Lees meer

21 juni 2017

Roel van Velzen

Roel van Velzen op de kaart zetten. Maken van de videoclip.... Lees meer

19 juni 2017

Mercedes & Shell

... Lees meer

19 juni 2017

Robijn

... Lees meer

19 juni 2017

Guerrilla, free publicity akties

... Lees meer

3 mei 2017

PAX

Rebranding en campagne. ... Lees meer