Ivo IJsbrandy

Laat ik maar gelijk eerlijk zijn,  Ivo IJsbrandy aka The Icebrandy Brothers, is maar 1 persoon en laat zijn broer thuis. Teleurgesteld? Alsjeblieft niet. Want deze film geek kan werken voor twee. Als copywriter en regisseur.

Filmgek in de reclame. Ja, die vier woorden raken wel de kern van mijn creatieve leven. Van het onlangs schrijven, regisseren en produceren van de korte fictie filmTroebel Water tot een gouwe ouwe reclamekreet als LEKKER LEKKER VAN LASSIE. Maar ook in de reclame bedenk ik inmiddels niet alleen ideeën, ik kan ze als regisseur ook zelf low budget uitvoeren.

Bijvoorbeeld voor CineCrowd. Waarvoor ik met een online filmpje laat zien wat er gebeurt als je het agentschap van Steven Spielberg, Leonardo DiCaprio of George Clooney belt. Of neem BEIXO BIKES. Een (nog) relatief klein fietsenmerk dat het, na een online commercial, opeens wel erg druk heeft met proefritjes. Eigenlijk vind ik elke reclamevorm (on & offline, through the line) interessant als er een goed idee aan ten grondslag ligt.

Gelukkig breng ik naast een goed idee, strategisch vermogen en fijn samenwerken ook nog wat schrijfkunst mee. Een strakke bodycopy of scherpe online tekst? Van een ooit afgestudeerd journalist mag dat geen verrassing zijn. Zeker niet als hij in de reclameluiers bij BBDO begonnen is, heeft leren lopen bij JWT en Leo Burnett en is gaan rennen als freelancer bij o.a. BSUR, ONLY, Reclamepaleis. Tot slot nog een klein publiek geheimpje; ik hou erg van koffie drinken. So let’s meet!

3 oktober 2017

Beixo Bikes

De naam Beixo doet niet Nederlands aan, maar het fietsbedrijf dat sinds 2005 bestaat is gehuisvest in De Bilt en is dus zo Nederlands als het zijn kan... Lees meer

3 oktober 2017

Troebel Water

Korte fictie film, crime drama.  Mijn eerste film is af. Met in de hoofdrol Fabian Jansen. (Alles i... Lees meer

3 oktober 2017

Cinecrowd

Online campagne. Opdracht: Waar begin je als je geld wilt crowdfunden voor de post-productie van je eerste korte fictie film, Troe... Lees meer

3 oktober 2017

Gouwe Ouwe

VERBOND VAN VERZEKERAARS Best lekker als je van tevoren weet waar je aan toe bent. TV campagne. ... Lees meer

3 oktober 2017

Hilti Nederland

Parodie op Mannequin Challenge. Met 23.000 werknemers in 120 landen is Hilti een zeer grote speler in het ontwerpen en maken van toonaangevende techno... Lees meer