Herco Tibboel

Herco Tibboel is sinds 1995 actief in de media. Na zijn studie Economie aan de Universiteit van Amsterdam kwam hij via wat omwegen in 1995 terecht bij RTL Nederland. Daar bekleedde hij zowel marketing- als sales functies. In 1998 is hij bij Kobalt Media Services in dienst getreden, waar hij naast het opzetten van de afdeling Non-Spot / Sponsoring als Management-lid verantwoordelijk was voor de afdeling Media-Inkoop en Media-Executie. Tevens was Herco zeer betrokken bij de Client-Service werkzaamheden op adverteerders als Heineken, AH, ING, Nestle en tal van andere grote- en middelgrote adverteerders.

Eind 2000 trad hij in dienst als Algemeen Directeur bij SVBmedia (het voormalige Schreiner & Van Bokkel Media Services). Nadat Herco zich had ingekocht als aandeelhouder, werd het bedrijf in 2005 verkocht aan Publigroupe, een Zwitsers beursgenoteerd mediabedrijf.

Tot 2014 is hij als als CEO aangebleven bij dit bedrijf, die o.a. de media werkzaamheden verrichtte voor Toyota, H&M, NTI en vele andere adverteerders, reclame- en communicatie bureaus. Na een sabbatical, heeft Herco zich begin 2015 als partner aangesloten bij de Media Balie.

 

Funtie: Media Consultant, Business Development

 

Meer weten?

telefoon: +31 (0) 35 691 93 24 of e-mail:info@demediabalie.nl

30 januari 2018

Media-inkoop

  Media-inkoop Hoe kopen we de media in? Het proces van daadwerkelijk inkopen is een vak. Hierbij steunen we op onz... Lees meer

30 januari 2018

Mediaplanning

  Mediaplanning Het media-advies is de basis waarin doelen gesteld worden. Vanuit deze strategie volgt een detail plan... Lees meer

30 januari 2018

Media-advies

  Hoe komen we tot het beste media-advies? Onze overtuiging is dat effectieve communicatie alleen kan plaatsvinden... Lees meer

30 januari 2018

Digitale media

  Digitale media Digital – nieuwe mogelijkheden met eigen dynamiek In de afgelopen 15 jaar is in... Lees meer